« جاوا ، پيش به سمت Open Source | صفحه اول | عراق امروز و چند سوال »

دوشنبه 18 اسفند 1382

پاسخگويي به جاي ديگران

ديشب کلي در طرفداري از عصر ارتباط( اولين هفته نامه تخصصي آي تي ) و اعناب و اذناب نوشتيم اما صبح که خبر شرکت هاي خدمات انفورماتيک را در صفحه نخست آن ديديم حالمان گرفته شد. موضوع مربوط به خبر ارجاع پرونده شرکت خدمات انفورماتيک به يک هيات از کارشناسان مالي و فني دادگستري بود که چندي قبل در ايسنا منتشر شده بود اما عصر ارتباط اين هفته در خبري که اين گونه شروع مي شود آن را تکذيب کرده است: "خبر مربوط به ارجاع پرونده شرکت خدمات انفورماتيک به کارشناسان فني يک خبر سوخته و مربوط به دي ماه سال 80 است به گفته يک منبع آگاه ...". من تکذيبيه هاي زيادي در عمرم ديده ام همچنين خبرهايي که با منبع آگاه منتشر مي شوند اما در عمر روزنامه نگاري ام نديده بودم يک منبع آگاه خبري را تکذيب کند.

شرکت خدمات انفورماتيک را که به ياد مي آوريد؟ بله ماجراي سرقت بانک ملي که البته اسم بانک ملي در اين جريان بد دررفت در حالي که همه مي دانستند که کليه خدمات انفورماتيک خودپردازها در شرکت خدمات انفورماتيک انجام مي شود. در مورد اين هک به اعتقاد من قوه قضائيه کم کاري کرد وگرنه اين مساله اگر تا به آخر پيش مي رفت مي توانست به امنيت جامعه مجازي ما کمک بسياري کند. در صحبت هايي که با هکر سيستم و مسئولان رسيدگي کننده داشتم مشخص شد که واقعا نقص از سيستم هاي نرم افزاري است وگرنه برداشت پول جادوگري نبوده است.
به هر حال اين را هم به تو دوست عزيز آقاي ايمان بيک و هم به علي شميراني دبير تحریريه هفته نامه يادآوري کرده باشم ما به عنوان روزنامه نگار بايد کساني را که مسئوليت خدمات عمومي در اين کشور را بر عهده دارند را به پاسخ گويي بکشانيم نه اين که از قول آنها پاسخي هم بدهيم. کساني مثل شوراي عالي انفورماتيک که در دفتر زيبايشان نشسته اند و سال به سال به خاطر عزيزشان هم خطور نمي کند که بايد در مقابل جامعه و مردم پاسخ گو باشند.
براي همين دوستان من انتشار اين خبر در صفحه نخست هفته نامه شما براي من روزنامه نگار جز اين پيام را ندارد که شما خواسته ايد به اصطلاح "حالي" به اين شرکت داده باشيد .اميدوارم حداقل براي انتشار اين خبر جبران مقعضي صورت گرفته باشد. جهت اطلاع مسئول بورس صفحات روزنامه اي که من در آن کار مي کنم مي گفت بعد از آنکه تو چند گزارش در مورد سرقت از بانک ملي نوشتي خيلي وضع من خوب شد چون کلي آگهي به من دادند حتي بدون تخفيف!

نوشته شده توسط: شهرام در March 8, 2004 12:47 AM | آی تی

Trackback Pings

براي ارسال دنبالک از لينک زير استفاده نماييد
http://itiran.net/cgi-bin/mt/itiran-tb.cgi/415

:نظرها

متاسفم براي مملكتي كه روزنامه نگاراش شماهاييد و اين طور خودتون به جون هم افتاديد. شرم كنيد

نوشته توسط: ناظر at March 15, 2004 08:41 PM

آقای عصر ارتباطی که خودتو منصور نصیری معرفی کردی.
خر خودتی تو حتی ایمیلتو درست ندادی.
عصر ارتباطی ها شما حتی حمایت از خودتون هم بلد نیستین.

نوشته توسط: مهران جابری at March 15, 2004 10:18 AM

متاسفانه اغلب ما خیلی زود دوستی های قدیمی را فدای بحث و جدل می کنیم عده ای هم که همیشه منتظر چنین فرصت هایی هستند آتش این معرکه را داغ تر می کنند. دوستی و آشنایی ایمان و شهرام قدیمی تر از دوستی و آشنایی من با هر کدام از آنهاست.در مورد این مساله ای که پیش آمده و مورد بحث است اصلا حق اظهار نظر ندارم چون ایران نبوده ام و اصلا نمی دانم اصل ماجرا چیست اما هر چه باشد فکر نمی کنم ربطی به "زد و بست شهرام با فلان شرکت" یا "بیرون انداختن ایمان از IT " داشته باشد.ايمان بيک زماني صفحه IT در مي آورد که خيلي از ماها اصلا حضوري در عرصه مطبوعات نداشتيم البته اين مانع از انتقاد از او یا عصر ارتباط نمي شود اما انصاف و منطق حکم مي کند در مورد کساني که سابقه اي در انجام يک کار دارند و جزو اولين نفرها هستند با دقت بيشتر نظر بدهيم.
شهرام هم اگر اهل اين جور زدو بندها بود الان ويلايي داشت در شمال و خانه اي در جنوب و ... که ندارد. بنا براين اين بحث هاي حاشيه اي جز از بين بردن دوستي ها و ناسالم کردن محیط کار و فعاليت حرفه اي ثمر ديگري نخواهد داشت.فکر مي کنم خود شماها نبايد اجازه بدهيد انتقاد هاي دوستانه تان از یکديگر تبديل به بحث هاي فرسايشي شود.
به هرحال سال نو نزديک است و من از همه شما خواهش مي کنم بزرگوارانه اين بحث ها را تمام کنيد ، البته انتقاد سازنده،منطقي و منصفانه بحثي است که هميشه باز و براي رشد همه ضروري و لازم است.
سال نو همه تان پيشاپيش خوش ،سلامت و مبارک،
منصور نصيري -کابل.

نوشته توسط: منصور نصیری at March 15, 2004 07:50 AM

با سلام
آقا ما با چه زبونی بگیم دنبال اقتصادیم. مگه دنبال پول بودن اشکال داره اگه راست می گین شما هم بیاین جلو.
هفته نامه دره پیت قبول دارم ولی با این هفته نامه هم تونستیم از این شرکت ها پول بگیریم.
آقای فاتح خبرگزاری ایسنا تو برو دنبال فرهنگ سازی ببینم چقدر گیرت میاد.

نوشته توسط: یک عصر ارتباطی at March 15, 2004 04:01 AM

با سلام
آقا ما با چه زبونی بگیم دنبال اقتصادیم. مگه دنبال پول بودن اشکال داره اگه راست می گین شما هم بیاین جلو.
هفته نامه دره پیت قبول دارم ولی با این هفته نامه هم تونستیم از این شرکت ها پول بگیریم.
آقای فاتح خبرگزاری ایسنا تو برو دنبال فرهنگ سازی ببینم چقدر گیرت میاد.

نوشته توسط: یک عصر ارتباطی at March 15, 2004 04:01 AM

با سلام
آقا ما با چه زبونی بگیم دنبال اقتصادیم. مگه دنبال پول بودن اشکال داره اگه راست می گین شما هم بیاین جلو.
هفته نامه دره پیت قبول دارم ولی با این هفته نامه هم تونستیم از این شرکت ها پول بگیریم.
آقای فاتح خبرگزاری ایسنا تو برو دنبال فرهنگ سازی ببینم چقدر گیرت میاد.

نوشته توسط: یک عصر ارتباطی at March 15, 2004 04:00 AM

دوستان عزیز
اگر به دقت به اتهامات وارد شده به عصر ارتباط در این کامنت ها توجه کنید, می بینید که پره از اتهاماتی که ثابت نشده و پره از فحش و بد و بیراه. حالا اگه من هم به همین زبان با شما حرف زدم ناراحت می شین؟ اینا فقط برای این بود که ببینید چقدر این جور برخورد توی وب ناجوانمردانه بوده. اگه مدرکی دارید که عصر ارتباط دزده و مشغول بچاپ بچا÷ رو کنید من هم قول می دم همراهتون بشم.
فقط بذارید چند تیکه از مطالبتونو بهتون یادآوری کنم:
"به نظره من در عصر ارتباطات پول از همه چيز برايش مهمتره و اعضاي اين هفته نامه به ظاهر خود را مدافع فناوري اطلاعات مي دانند ولي همه مي دانيم اعضاي اين هفته نامه به خاطر منابع مالي خودشان با هر صنفب ارتباط گرفته و يا به آن ها خيانت كنند..."
" كافي است براي يك بار هم كه شده اين هفته نامه را ورق بزنيد شايد تنها پنج در صد مطلب مفيد بيابيد و بقيه مطالب آن روي زد و بند است"
"بهتر است ما روزنامه نگاران امسال آقاي ايمان بيك را از اين حوزه كنار گذاشته و به دنبال افرادي باشيم كه مي توانند بر اين جامعه تاثير گذار باشند"
"بياييد اين روزنامه نگاران خود فروخته و پشت كرده به مردم را تنها گذاشته و به آن ها پشت كنيم.
"
"بجاش تا جایی که میتونست پاچه خواری کرد و لاپوشونی کرد "
"این که عصر ارتباط درپیتیه جای حرف نیست "
"شاید اول درگیری از جلسه ای بوده که رو میزش یه خیار و یه موز برای پذیرایی بوده و فاتح و بیک بقل هم نشسته بودن و فاتح خیار رو ور میداره میخوره و موزه میمونه برای بیک و بیک موز دوست نداشته و دلش خیار میخواسته و اینجا بوده که دعوای قبیله ای شکل میگیره... "

نوشته توسط: خواننده شش دانگ عصر ارتباط at March 15, 2004 02:18 AM

من اومدن در مورد متن نظر بدم ولي وقتي ساير نظرات را خوندم خصوصا مطلب جناب(خواننده شش دانگ عصر ارتباط) پشيمون شدم. يك نفر نيست به اين آدم كم شعور بگه وقتي كسي براي حرفات كه خيلي هم توهين آميزه ارزش قائل ميشه و از كامنت ها حذف نمينه،تو هم اينقدر شعور داشته باش كه محيط وبلاگ رو به حرفهايي كه خالي از هر گونه ارزش خواندن است، تبديل نكن.

نوشته توسط: يك وبلاگر at March 14, 2004 10:24 AM

جناب آقا/خانم خواننده شش دانگ عصر ارتباط، لطفاً همانطور که ساير دوستان محترمانه ومودبانه و با استدلال منطقي به روزنامه عصر ارتباط انتقاد نموند، شما هم مودبانه و مستدل از آن دفاع نمائيد. خود بنده، جز يکي دو بار اين روزنامه را مطالعه ننموده ام و در نتيجه صلاحيت اظهار نظر در مورد آنرا در خود نمي بينم، اما اعتراف مي کنم که دفاع مشمئزکننده جنابعالي از عصر ارتباط، حقانيت انتقادهاي ساير دوستان را، براي بنده به اثبات رساند. بنده اگر هم گاهي اوقات وسوسه ميشدم که اين روزنامه را بخرم، با برخورد زشت جنابعالي به کلي از اين روزنامه نااميد گرديدم.

نوشته توسط: کاوه at March 14, 2004 10:22 AM

مدتی است که سایت آی تی ایران و روزنامه های ابرار اقتصادی و دنیای اقتصاد که همه می دانید توسط همین آقای شریف هدایت می شود پر شده از مطالب مربوط به شرکت همکاران سیستم.
اقای شریف که "حسابت از بقیه سواست" راستشو بگو چقدر گرفتی؟ وگرنه یک شرکت نرم افزاری که اینقدر جای مانور دادن نداره که.
حالا اگه هفته نامه عصر ارتباط بدبخت دوتا خبر میزد که دادتون به آسمون بلند میشد که: ای وای این هفته نامه خود فروش و باج بگیره و مشغول بچاپ بچاپه.
چی شده حالا همه تون خفقون گرفتین.
آقای شریف اگه قیمتش خوبه بگو ما هم باهاشون رفیق بشیم.
آقای شریف باز هم برات دارم. می دونی که از این سوتی ها زیاد داری.

نوشته توسط: خواننده شش دانگ عصر ارتباط at March 14, 2004 01:14 AM

مدتی است که ظاهرا دو سه نفر با درج مطالب غیر اخلاقی به دنبال به اصطلاح گرفتن حال بچه های زحمت کش نشریه موفق عصر ارتباط هستند.
البته صحت و سقم این مطالب برای من شخصا روشن است ولی موضوعی که می خواهم بگویم, مطلبی در مورد جنابعالی است. آقای شریف, شما را می شناسم و می دانم که از دوستان بچه های عصر ارتباط هستی. راستش همان موقع که عکست را در یک صفحه این هفته نامه بابت جشن تولد سایت مسخره ات دیدم از قیافه ات فهمیدم که آخرشی. حالا دیگه روی سایتت هرچی که از دهنت میاد و بیشتر لیاقت خودته به این بچه ها نسبت می دی؟ همه اونهایی که هم شریف و هم بجه های عصر ارتباط رو میشناسن, حالا دیگه می دونن که این آقای شریف با این مطالبی که از خودش میسازه رفاقتو با این بچه ها به آخرش رسوند.
آقای شریف اون کامنت ها رو که همه خودت نوشته بودی, این رو هم بذار که اقلا یک نفر دیگه هم به غیر از خودت حرف زده باشه حسود بدبخت.
آقای شریف باز هم برات دارم ولی بقیه اش باشه برای بعد.

نوشته توسط: خواننده شش دانگ عصر ارتباط at March 10, 2004 08:04 AM

این که عصر ارتباط درپیتیه جای حرف نیست اما همش تقصیر ایمان نیست.شمیرانی و شمس هم مسولند.کسی که فقط دنبال اگهی باشه و همش به چاپ چاپ سرش گرم باشه معلومه که چی می شه.چرا شمس ار ابرار اخراج شد؟شاید شهرام شریف بدونه.همه کسایی که تو ای تی ایرانی هستند به نوعی به بخور بخور مشغولند.البته حساب افرادی مثل شهرام سواست.

نوشته توسط: amir at March 9, 2004 06:10 AM

شاید بهتر باشه اینو بگم مثل بچه کوچولوها : شهرام دیدی راس میگفتم فاتح و بیک با هم کارد و پنیرن ! اگه اینطور نبود ایمان بیک نمیزد "خبر سوخته" یا چمدونم تیکه به جامعه اطلاعاتی و اینا ! اما اگه یه مرور کنیم میبینیم عصر ارتباط تو عمرش به معتمدی و وزارت هویجش پایین تر از سرور و سالار نگفته ! همیشه پاچه خواری تیم بی لیاقت معتمدی و دار و دسته بی سودادش رو کرده ! هیچ وقت نپرسیده چرا موبایلا اینجوریه ؟! چرا دیتا به درد لای جرز دیوار میخوره ؟! چرا قراردادهامون اینجوریه ؟! چرا انحصارگران ؟! چرا تو مکالمات بین الملل کلی ضرر دادیم ؟! چرا تو توسعه فن آوری اطلاعات و ارتباطات ته جدولیم ؟! چرا جهانگرد رفت ؟! چرا تیر تو چشم آی اس پی ها میکنه ؟! و هزار تا چرای دیگه ! بجاش تا جایی که میتونست پاچه خواری کرد و لاپوشونی کرد ! شاید بخاطر همین علی شمیرانی دبیرتحریریه هم قاط زد و حرف از رفتن زد و تو جشن تولد عصر ارتباط بجای پاچه خواری مدیر مسئول سر بدخلقیش رو تابلو کرد ! نمیدونم ! اما تا وقتی که نشریات و رسانه هامون چه در حوزه سیاست و چه در حوزه آی سی تی وابسته مالی و تجاری و فکری آقایون پشمالو باشه راه به جایی نمیبریم ! باز نمیخوا به شخص ایمان بیک و فاتح عزیز توهین کنم اما عصر ارتباط خیلی در پیته و کار و پنیریش با فاتح تو شماره این هفته بیشتر لج بازی بچه گونه و غیرحرفه ای بود تا اون کش مکش جذاب و سازنده ای که ازش حرف زدم ! حالا میبینی که اتفاقا موضوع خیلی کوچکتر از اینهاست که بشه فکرش رو کرد ! شاید اول درگیری از جلسه ای بوده که رو میزش یه خیار و یه موز برای پذیرایی بوده و فاتح و بیک بقل هم نشسته بودن و فاتح خیار رو ور میداره میخوره و موزه میمونه برای بیک و بیک موز دوست نداشته و دلش خیار میخواسته و اینجا بوده که دعوای قبیله ای شکل میگیره ! دنیا کوچیکه شهرام !!!

نوشته توسط: آرشي دات كام at March 9, 2004 01:50 AM

باسلام.
به نظر من يكي از مشكلات اصلي جاعه ما (در حال حاضر)
رقابتي نبودن فعاليتهااست كه خود باعث بروز روزمرگي و در پاره اي از موارد به حاشيه رفتن و دور شدن از هدف اصلي ميشود و روزنامه عصر ارتباط نيز از اين قاعده مستثني نيست.اميدوارم هرچه زود تر با ورود منابع اطلاع رساني جديد ،ديگر شاهد اينگونه موارد نباشيم.

نوشته توسط: Babak at March 8, 2004 10:49 AM

عصر ارتباط = عصر ما

نوشته توسط: منتقد at March 8, 2004 07:59 AM

آقاي صالح اعلا عصر ارتباطي ها جايي در حوزه ارتباطات ندارند.
حتي خود صاحبان قدرت و حتي خود روزنامه نگاران هم اين هفته نامه را نمي‌خوانند.
اين هفته نامه به صورت رايگان در اختيار سازمان ها و شركت ها قرار مي گيرد.
من مطمين هستم كه روزنامه نگاران بيدار و با اعتقاد هنوز در حوزه ارتباطات وجود دارند.
پس بياييد اين روزنامه نگاران خود فروخته و پشت كرده به مردم را تنها گذاشته و به آن ها پشت كنيم.

نوشته توسط: بابك محمدي at March 8, 2004 07:43 AM

من فقط ميخواستم عملکرد اين روزنامه را در زمان استيضاح معتمدي هم يادآوري کنم. وقتي که اين استيضاح، بعد از مدتها، اميدي در دل متخصصين ارتباطات و فناوري اطلاعات کشور پديد آورده بود و همه منتظر اين بودند که با راي نياوردن و تعويض وزيرِ ناکارآمدِ ارتباطات، تحولي در اين زمينه صورت بگيرد، روزنامه عصر ارتباط با حمايت از وزير و دهن کجي به همه متخصصين اين مملکت، نشان داد که روزنامة قدرتمندان و صاحبان حکومت است، نه روزنامه مردم و صاحبنظران عصر ارتباطات.

نوشته توسط: حسن صالح اعلا at March 8, 2004 07:15 AM

با سلام
به اطلاع مي‌رسانم در خصوص پرونده شركت خدمات انفورماتيك مي‌توانم بگويم كه عملكرد هفته‌نامه عصر ارتباط كاملا غير حرفه‌اي بوده چون اصل اين قضيه به آبان امسال برمي‌گردد كه به بوسيله خبرگزاري ايرناۀ اي تي ايران و خبرگزاري ايسنا به اطلاع عموم رسيد.
متاسفانه دست‌اندركاران عصرارتباط آگانه و يا ناآگانه وارد بازي خطرناكي شده‌اند و خود را با دستگاه‌هاي قضايي درگير كرده‌اند.
تكذيب خبر پرونده شركت خدمات انفورماتيك توسط يك هفته نامه آن هم با منبع آگاه توهين به كل مردم است.
دست‌اندركاران عصرارتباط بايد از كل جامعه اي تي عذرخواهي كنند.

نوشته توسط: مهران جابري at March 8, 2004 05:49 AM

به نظره من در عصر ارتباطات پول از همه چيز برايش مهمتره و اعضاي اين هفته نامه به ظاهر خود را مدافع فناوري اطلاعات مي دانند ولي همه مي دانيم اعضاي اين هفته نامه به خاطر منابع مالي خودشان با هر صنفب ارتباط گرفته و يا به آن ها خيانت كنند عملكرد اين هفته نامه در يك سال گذشته بيانگر اين مطلب است كه آقاي ايمان بيك و دوستانش نه تنها ظرف يكي سال نتوانستند مشكلي از حوزه اي تي برطرف كنند بلكه بر مشكلات اين حوزه نيز افزوده اند تنها كافي است براي يك بار هم كه شده اين هفته نامه را ورق بزنيد شايد تنها پنج در صد مطلب مفيد بيابيد و بقيه مطالب آن روي زد و بند است. در خصوص خبر شركت انفورماتيك مي توانم بگوييم اصل اين خبر به آبان امسال بر مي گردد و آقاي ايمان بيك اگر تنها مقدا كمي از وقت خود را در يك سال گذشته صرف اي تي مي كرد مي دانست اين خبر مربوط به همين امسال است نه سال 1380.
بهتر است ما روزنامه نگاران امسال آقاي ايمان بيك را از اين حوزه كنار گذاشته و به دنبال افرادي باشيم كه مي توانند بر اين جامعه تاثير گذار باشند

نوشته توسط: روزنامه نگار at March 8, 2004 04:33 AM

شهرام عزيز
ماجرای اين خودپردازها و شرکت خدمات انفورماتيک ماجرايي بس طولانی است، من نيز ديروز وقتی عصر ارتباط را ديدم تعجب کردم که ايسنا چرا يک خبر سوخته را کار کرده که در تماسی که با يکی از دوستانم در دادگستری داشتم وی با پيگيری قضيه گفت فعلا که پرونده دارد سير خود را طی می کند و خبر ايسنا سنديت دارد.
البته من يک بار از زبان يکی از ... ولش کن
تا بعد
کارشناس مخابرات

نوشته توسط: کارشناس مخابرات at March 8, 2004 01:04 AM


 
Krill Oil Supplements