« اندر حكايت سيم‌‌كارت‌هاي شركت مخابرات | صفحه اول | Watch Phone »

پنجشنبه 21 اسفند 1382

تكميلي براي مطلب عراق امروز

مطلب قبليم درباره عراق امروز و چند سوال در همين مورد همانطور كه فكر ميكردم واكنش خوانندگان را در پي داشت.من براي كامننتهاي خوانندگان ارزش زيادي قائلم دارم و سعي هم ميكنم آنها را بي پاسخ نگذارم . قبل از هر چيز از حسين(حسين عليزاده) خواننده محترم وبلاگ معذرت خواهي ميكنم . همانطور كه در كامنت ايشان نيز ذكر كردم قسمتي از مطالب ايشان را حذف كردم. دليل آن نيز توصيه دوست خوبم شهرام بود و اينكه ممكن است مشكلاتي ايجاد شود.از همانهايي كه براي سينا مطلبي پيش آمد!
يك مخالف در كامنت خود از خفقان و بي تاثيري فتواي آيت الله سيستاني در زمان صدام نام بردند و در نهايت مرا به جوگرفتگي سياسي يا حسين درخشان زدگي متهم كرده است!آري شايد نطر ايشان پاسخي باشدبراي سوالهاي من اما دوست مخالف ايا هر زماني كه خفقان بود و يا كسي مثل صدام وجود داشت ميتوان ساكت بود؟اصولا فرق امام خميني، مدرس و دهها روحاني ديگر با آيت الله سيستاني چيست؟جز اين است كه آنها آنقدر شجاع بودند كه با وجود خفقان و ترس حاكم در زمان خود باز هم حرف خود را زدند؟اصلا به خاطر همين شجاعت ها بود كه خميني شد رهبر انقلاب و يا مدرس نام ماندگار در تاريخ كشور ما و گرنه در زمان همين آقايان بودند بسياري از روحانيون ديگر در آن زمان كه به خاطر ترس و خفقان حاكم ساكت ماندند و تاريخ نيز البته همگي را به فراموشي سپرد.فرق مبارزان و يا اشخاص بزرگ تاريخ اين است كه شجاعت بيان حرف خود را داشتند حتي اگر جانشان در خطر بود. حضرت محمد در زمان بربريت عربي و عيسي در زمان تعصبات يهودي و موسي در زمان فرعون ... و خلاصه آنكه تاريخ را شجاعان شكل دادند.
كامنت دوست ديگري بنام حسين و ايميل ali بسيار جالب و كامل بود و اگر مورد دومي كه اشاره كردند درست باشد كه من ترديد دارم پاسخ مناسبي است براي سوال من.

اما در مورد سوم كه آمريكا را مسئول ديكتاتوري صدام دانستند . شكي نيست كه حكومتهابه فكر منافع خود هستند و در اين ميان ممكن است از ديكتاتورها حمايت كنند و يا چشم خود را بر بعضي ظلمها ببندند.
در مورد كشور خودمان شايد اين حرف صادق باشد آيا در اين چند سال شنيده ايد كه ايران به فكر جامعه مسلمان چچن باشد و حال آنرا مقايسه كنيد با مواضعش درباره فلسطين. همچنين آمريكا يا بسياري از كشورهاي ديگر هميشه مدعي اين بودند كه به فكر منافع خود هستند و اصولا مقايسه آنها با مرجعيت شيعه كه مدعي اصلاح و راهبري معنوي و شرعي جامعه را دارد كاملا اشتباه است.
به همين ترتيب عدم امضا قراداد كيوتو توسط آمريكا را نمي توان مقايسه كرد با مرجعيتي كه براي ورود به عراق، انتخابات،و هزاران چيز جرئي ديگر حكم حلال و حرام دارد ولي در مورد سيگار مردد است.آري در اسلام احكامي در رابطه حرام دانستن هر چيز مضر براي بشر دارم اما چرا از اين اصل براي اعلام قطعي حرام بودن سيگار استفاده نميشود خود پرسشي است و اگر بخواهيم اين حكم را بصورت كلي بپذيريم پس سيگار حرام است و حال باز سوال پيش مي آيد
كه چگونه در كشوري با حكومت اسلامي چنين چيز حرامي به مقدار انبوه توليد و فروخته ميشود؟.ايا جنبه اقتصادي ميتواند بهانه مناسبي باشد كه در اينصورت هم مشروبات الكلي و دها چيز حرام ديگر هم ميتواند صرفه اقتصادي خوبي داشته باشد!!!!)
اما نظرات حسين عليزاد عزيز،كه مجبور به حدف قسمتي از آن شدم.در پاسخ بايد بگويم ايشان نيز همچون من شك و سوال خود را مطرح كردند و به طور خلاصه نظر انتقادي خود درباره واكنش مرجعيت داخل ايران در مورد جنگ را گفتند. اما در مورد بخش دوم صحبتهايشان ،دوست عزيز آيا مي توانيد تعداد كشته شدگان غير نظامي در جنگ جديد آمريكا با عراق را بگوييد كه اينچنين با حرارت از قتل و عام صحبت ميكنيد. چه كسي براي مردم عراق خطرناك تر است؟
موشكهاي كروز يا حزب بعثي كه صدهها هزار نفر از مردم عراق كشته است؟!آري دوست من حمله آمريكا به عراق به هر بهانه اي كه بود كه مردم عراق را از دست يك ديكتاتور و دشمن بشريت به نام صدام و حزب بعثش نجات داد، و چه آزادي مهمتر از اين. پس به من حق بدهيد كه حمله آمريكا را آزايبخش بخوانم.
البته اين جنگ هم مانند بسياري از جنگهاي ديگر قربانياني است ولي باز هم معتقدم بسيازي از آنچه كه امروز بر مردم عراق ميگذرد تاوان آن هله هله هايي كه در زمان حمله عراق به ايران يا كويت سردادند. دوست من ايا فراموش كرديد كه هزاران جوان كشورمان حداقل در همان دو سال اول توسط سربازان عراقي كه امروز جزو همان مردم به اصلاح مظلوم عراق هستند كشته شده اند!

نوشته شده توسط: در March 11, 2004 02:12 PM | سياست

Trackback Pings

براي ارسال دنبالک از لينک زير استفاده نماييد
http://itiran.net/cgi-bin/mt/itiran-tb.cgi/419

:نظرها

چند تا رساله‌ی آقای تبریزی و وحید می خواین براتون بفرستم؟
دوست عزیز اگر اطلاع در زمینه‌ای ندارید چرا اظهار نظر؟

هم آیت الله وحید و هم آیت الله صافی و هم آیت الله تبریزی رساله دارند و بارها هم تجدید چاپ شده، ضمنا آیت الله اراکی هم به اون دلیل نبود که رساله نداده بودند.

نوشته توسط: hhh at November 23, 2004 07:08 PM

سلام.

نوشته توسط: a at September 13, 2004 08:16 AM

همانطور که به اطلاعتان رسیده آیت الله العظمی سیستانی دچار عارضه¬ی قلبی شده اند و برای مداوا به لندن تشریف فرما شده اند. از عموم شیعیان تقاضا داریم که در اوقاتی که موضع استجابت دعاست برای سلامتی ایشان و تیم پزشکی که مشغول مداوای ایشان هستند دعا کنند. برای بیمارستانی که ایشان در آن اقامت دارند دعا کنند تا پایان مداوای ایشان مورد محافظت ملائکه ی الاهی قرار گیرد. برای حکومت انگلستان دعا کنند که تا پایان مداوای حضرت ایت الله العظمی فی العالمین برقرار بماند. دعا کنید که خدای نکرده مردم عراق تا پایان معالجه ی ایشان بر انگلیس و امریکا غلبه پیدا نکنند. دعا کنید هر چه زودتر حال ایت الله فی العالمین و فی المقدسین و فی الملکوت و الناسوت و الماموت و الماعوت و الکافوت بهتر شود تا سالها بتوانند به خدمت خود به اسلام و مسلمین ادامه دهند. دعا کنید تا امام زمان خدای نکرده تا پایان مداوای حضرت ایشان ظهور نکنند و اگر میکنند مبارزه و براندازی حکومت جبابره ی انگلیس و امریکا را تا قبل از معالجه ی ایشان به تعویق بیندازند.
امین یا رب العالمین

نوشته توسط: تیرداد at August 11, 2004 07:40 AM

اقای/خانم عزیز من اصلاشما رو نمیشناسم و... ولی از یک چیز خیلی خوشم امد و اون اینکه یک نفر رو پیدا کردم که با من هم فکر بود .

یک سوال:تو فیلم ها نشون میدن که بعثی ها به زور عراقی ها رو برای جنگ میبرندو یا... مگه میشه زورکی یکی چنین ارتشی رو ایجاد کرد مگه نه اینکه 60% مردم عراق شیعه هستند پس این اقای سیستانی و دیگران ان زمان کجا بودند؟ چرا فقط خانواده حکیم به ایران پناه اوردند؟...

دیگه اینکه ما ایرانیها کی میخاهیم در س عبرت بگیریم چرا همیشه کاسه داغتر از اش میشیم چرا یادمون رفته چطور کشورهای تازه استقلال یافتهای مثل اذربایجان بوسنی افغانستان بعد از اون همه خدمت ما رو کنار گذاشتند (البته حزب الله لبنان استثناست) چرا با فکر به دیگران کمک نمی کنیم؟
عراق هم همینه "روز هم بستگی ایران و افغانستان" جالبه


ببخشید من همیشه تو درس انشا ضعیف بودم اگه متن مناسب نیست( ممکنه جواب منو بدین )

نوشته توسط: yosef at March 16, 2004 05:30 AM

سلام..

من هر روز نوشته های آقا شهرام رو میخونم..حالام که بحث سیاسی داره میکنه.. همش حرف منطق خیلی از ایرانی جماعت هستش..

ببینید.. بحث اصلی اینکه ایران با این شرایطی که داره با اون استعدادی که داره باید درگیر مساپلی بشه تا نتونه وارد اقتصاد جهانی بشه.. همه میدونند ایران باید تو این وضعی که هست بمونه..بحث سالام و دین نیست... این نتیجه سالها مطالعه کشورهایی مثل انگلیسه که تو ایران باید اینجوری عمل شه...

ولی تا زمانی کاربرد داره که ملت شریف ایران حالی بشه که داره خیلی چیزارو از دست میده..

دنیام اینو فهمیده که دیگه نمیشه به اسم اسلام و دین بخواد باعث عقب موندگی یه کشوری بشه..

بحثی نیست که سالام برترینه دیناس ولی آزادگی داره بنام اسلام پایمال میشه..

...بازم از زحماتتون تشکر میکنم

نوشته توسط: یه دوست at March 12, 2004 01:59 PM

«پاتو از گیلیمت اونور تر نذار»؟؟! ملت دیپلماتیک مارو باش! من نمی‌گیرم که یعنی چی که فلانی مثلا می‌گه سیگار حرام است ولی تریاک نه. یعنی ملت عقلش کار نمی‌کنه که خودش بفهمه؟ بعدشم آقا این بحث اینکه آمریکا فلان جا بی ادبی کرد و بهمان جا بی تربیتی و این حرفا یعنی چی؟ کسی که زورش برسه خوب می‌رسه. اصلا قانون طبیعت (یا قول برخی جنگل) اینه.
بد می‌گم بگو بد می‌گی.

نوشته توسط: آن at March 12, 2004 08:28 AM

دوست، همکار و برادر بسيار عزيزم، جناب آقاي شيرازي، به هيچ عنوان نيازي به معذرت خواهي نيست. بنده بايد بخاطر بي مبالاتي از جنابعالي و دوست عزيزمان شهرام شريف معذرت خواهي نمايم. کاملاً حق با شما و شهرام است، شرايط امروز جامعه ما چنان نيست که هر کسي بتواند، آزادانه، هر چه که ميخواهد بگويد. اما در مطلب جديد شما نيز موضوعاتي وجود دارد که بنده، عليرغم ميلم، ناچارم توضيحاتي در مورد آن ارائه نمايم. پيشاپيش مجوز هرگونه حذف و سانسور را به جنابعالي مي دهم.

شما به مفهوم شجاعت اشاره اي فرموده بوديد. بدون شک شجاعت از خصائل عاليه انساني است که متاسفانه در غالب انسانها، از جمله خود بنده، وجود ندارد. اما اين خصلت بايد در کل طول زندگي يک فرد مورد سنجش قرار گيرد. مدرس و خميني بسيار شجاعانه با ديکتاتورهاي زمان خود مبارزه کردند. مدرس در اثر پايمرديش در مبارزه با رضا شاه به شهادت رسيد و خميني در اثر همين نوع پايمردي در مبارزه با محمدرضا شاه و البته همراهي ملت به پيروزي و حکومت نائل گرديد. اما دوست بسيار عزيزم، خميني شجاعانه حکومت نکرد. کشتار هاي گسترده مخالفين حکومت در سالهاي 1360 و 1367 در زندانهاي جمهوري اسلامي به دستور صريح شخص ايشان، نشانه هر خصلتي مي توانست باشد، جز شجاعت.

مجدداً عذر بنده را بپذيريد، و در صورت صلاحديد هر چه را خواستيد حذف کنيد. اما خواهش ميکنم عُمقِ جراحتِ نسل من از بيداد سالهاي گذشته را نيز درک نمائيد.

نوشته توسط: حسين at March 12, 2004 01:20 AM

با سلام
1-اصولا مشی علمای بزرگ دینی در مواجهه با مسائل سیاسی وحکومتی از دو امام بزگوار (امام حسن وامام حسین) نشات گرفته است وهمچنین امامان دیگر همانند امام باقر وامام صادق که بجای مبارزه مستقیم با حکومتهای اموی وعباسی به نشر علوم وعقاید واحکام ناب اسلامی و تربیت شاگردان عالم و مبرز پرداخته اند که این شاگردان با توجه به آن آموزه های علمی ودینی برخی پرچمدار علم ودانش شدند وبرخی پرچمدار مبارزه با آن دستگاههای فاسد شدند همچنان که وقتی از امام خمینی (در مورد مبارزه با رژیم )وسکوت یکی از علمای بزرگ سوال کردند ایشان فرمودند ایشان سید حسنی هستند ومن سید حسینی هستم هر چند که آنان که مشی امام حسن(ع)را دارند هنگامی که شرایط را مناسب می بینند وارداین عرصه می شوند همانند میر زای شیرازی وتحریم تنبا کو البته نباید این نکته را فراموش کرد که علما هم معصوم نیستند برخی هم ممکن است دچار اشتباه ولغزش شوند .
2-در مطلب قبلی در مورد ایت الله خویی اظهار تردید کردید که لازم دیدم توضیحات بیشتری بدهم .
در زمان حضرت امام برخی از علمای دیگر که همسن وهمچنین همدرس با امام بودند نیز مرجع تقلید بودند
از ان جمله ایت الله گلپایگانی(پدر خانم ایت الله صافی گلپایگانی ا ز مراجع تقلید فعلی) ایت الله مرعشی نجفی که رساله داشتند البته ایت اراکی هم همتراز با این علما بودند ولی چون امام را اعلم می دانستنددر ان زمان رساله ندادند در عراق هم ایت الله خویی بودند البته انتخاب مرجع بستگی به کشور سکونت ایشان ندارد و هر کسی(شیعه) در هر جای دنیا بسته به معرفت خودوتحقیق(وبا شرایط عادل) از مجتهدی که مرجع است می تواند تقلید کند که همینگونه می باشد در هر صورت بعد از اینکه امام رحلت کردند این علما مطرح شدند وبعد از فوت این علما که حدود سالهای 70تا73 اتفاق افتادا لبته فوت ایت الله خویی که همزمان با سر کوب شیعیان جنوب عراق در سال 91و92 بود به نظر توسط رزیم بعثی یا اعمال بعثی انجام شد در سال 73 بعد از فوت ایت الله اراکی چون بقیه هم فوت کرده بودند جامعه مدرسین قم شش تن از علما را بعنوان مرجع معرفی کرد البته برخی هم مطرح نشدند یا به نظر جامعه مدرسین این 6 نفر از دیگران اعلم تر بودند دوتن از این شش نفر اقا وحید خراسانی وآشیخ جواد تبریزی از علمای بزرگ حوزه علمیه قم هستندکه از شاگردان ایت الله خویی می باشند و دارای پر ازدحامترین دروس خارج فقه در قم می باشند البته این دو تن بعلت انکه ایت الله سیستانی(از شاگردان ایت الله خویی ) را اعلم می دانند رساله نداند بهرحال ایت الله سیستانی بعد از اقای خویی بعنوان مرجع در عراق مطرح شدند

نوشته توسط: حسين اردستاني at March 11, 2004 10:11 PM

نوشتن يک نظر




اطلاعات من را حفظ کن



 

Warning: include(/home/itiran/www/links/persianads.php): failed to open stream: No such file or directory in /home/itiran/domains/itiran.net/public_html/archives/000420.php on line 304

Warning: include(): Failed opening '/home/itiran/www/links/persianads.php' for inclusion (include_path='.:/usr/local/lib/php') in /home/itiran/domains/itiran.net/public_html/archives/000420.php on line 304